Natalia Kuprewicz

Jako neurologopeda prowadzi zajęcia indywidualne, na których poprzez zabawę wspiera rozwój bazowych umiejętności komunikacyjnych, będących podstawą porozumiewania się. Dzięki odbytym szkoleniom wykorzystuje podczas swoich zajęć komunikację alternatywną i wspomagającą, co pomaga jej stwarzać przestrzeń do wypowiedzi wszystkim podopiecznym. Pracuje również nad rozwojem mowy najmłodszych poprzez poszerzanie zasobu słownictwa czynnego i biernego. Prowadzi terapię wad wymowy, usprawnia narządy artykulacyjne, a także percepcję słuchową.

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – dr Magdalena Grycman
  • AAC w autyzmie – Ewa Grzelak

W mojej pracy stawiam przede wszystkim na poznanie dziecka i zbudowanie relacji, która stanowi podstawę do podejmowania działań terapeutycznych. Ważne jest dla mnie bazowanie na zainteresowaniach podopiecznych, a także dobra zabawa w trakcie moich zajęć, których stałym elementem są żarty i wygłupy. W terapii staram się podążać za dzieckiem i jego gotowością do nabywania nowych umiejętności.
Bliskie jest mi przekonanie, iż logopeda powinien przede wszystkim słuchać, dopiero w dalszej kolejności mówić.